ארגונים מכוונים לשיפור מתמיד של מצוינות עסקית בסביבות עבודה רלוונטיות.

ניהול תהליכים עסקיים (BPM) הוא המפתח להשגת מטרה זו.

מדובר בשלושה מהלכים:

ניתוח:

נבצע ניתוח  מקיף כדי לזהות תהליכים שניתן ליצור או לבצע בהם  אופטימיזציה בכדי לעמוד בדרישות העסקיות ושיפור ביצועים.

תכנון: 

תכנון של תהליך כולל תהליכי עבודה הכוללים: אינטראקציות בין אדם לאדם, בין מערכת למערכת ובין אדם למערכת. התכנון נמדד בהפחתת טעויות ושמירה על נוהלי הפעלה מתאימים ועמידה ברמת השירות שנקבעה ללקוחות.

הרצה: 

לאחר שתכנון התהליך מוכן, ניתן לדגום אותו באמצעות ערכי קלט משתנים בכדי להתבונן בהתנהגותו. אם נצפתה התנהגות לא רצויה, ניתן לבצע שינויים. מומלץ לעשות שימוש בכלים למדידה והערכה של השפעת השינויים על פעילות הארגון.

ביצוע: 

מעבר החברה לביצוע התהליכים שנבחנו

מעקב:

בביצוע המודלים שנבנו ישנה חשיבות למדידת הדברים הנכונים בתהליך. קל מאוד להגיע לתהליך בו מרוב עצים לא רואים את היער, משמע, יש להתמקד באותם מדדים רלוונטיים לתהליכים שהוגדרו. המידע שנאסף ומעובד , מהווה בסיס מידע רלוונטי לניתוח יכולות של החברה ובסיס לתכנון פעילות עתידית.

אופטימיזציה: 

המידע שנאסף ומנותח הינו בסיס לאיתור, תכנון וביצוע של תהליכי אופטימיזציה בארגון. תהליכים המייעלים את משך זמן הייצור, היקף כ”א הנדרש לביצוע המשימות, קיצור הדרך והעלויות לפיתוח חדשנות בסל המוצרים ועוד.

 

מצוינות עסקית מתקיימת בתחומי פעילות שונים כגון הובלה בחדשנות, בניית יתרון בעלויות הייצור , שיפור רמת שירות לקוחות. חשוב להבין שניהול השינויים הוא רציף ואינסופי.

המודל העסקי מגדיר את הצעת הערך ואת הצהרת הערך, כלומר מוצרים ושירותים הנמכרים ומסופקים ללקוחות .

הגדרת  הצעת ערך היא משימה חשובה וקבועה.  בסביבה המשתנה באופן דינמי. זהו שיקוף מתמשך של – מה הלקוח צריך ואכפת לו (“צרכים”) ואיך החברה משביעה את רצונו (“יכולות הליבה”).